Summa sidvisningar

måndag 13 april 2015

Välkomna till Visa och Berätta måndag nr 80!!






Tänk att jag har lyckats ...samt orkat lägga ut 80 st Visa och Berätta måndag alltså  80 veckor...här på min blogg och då varje vecka....får jag betygsätta mig så tror jag att jag får ett C i dagens betygsättning i skolan!!!

Hur som helst bra eller dåligt ....det är frågan ...men min tanke är att få er alla att delge alla era tankar tyger mönster och till sist men inte minst era quiltar och INSPIRERA oss alla här på min blogg och då är det ju viktigt att ni länkar eran bloggadress till min sida.
Så därför har jag tänkt att denna veckan ha min länk öppen ända fram till onsdag midnatt...helt enkelt för att fånga upp er alla för jag VET att ni har massor med härliga saker att INSPIRERA oss med!!

Och alla ni läsare skriv gärna en kommentar på de länkades sida uppmuntra ställ en fråga eller vad som helst...en liten uppskattning!!
Jag tycker också att det är viktigt att våra hobby får leva vidare och att den yngre generationen för den vidare......eller vad tycker ni??

Denna helgen har jag försökt föra vidare några små och smarta lösningar inom våran hobby då jag varit på en sy helg i Förslöv ...vilken lycka och få träffa andra quiltare titta på färg och form och allt nytt som våran värdinna bjöd på.


 
 
Denna nyhet kom med hem till mig...min nya linjal!!! Och nu vill jag presentera den för er!!!
Shape Cut
som har storleken 12x 18 Inch och är indelad i halva Inch. Jag har testat den lite igår kväll och bara skurit remsor än med olika mått och det blev så bra och gick å lätt och så exakt .... Att man tydligen dessutom kan skära både kvadrater trianglar eller diamonds är ju inte fel det heller och detta får bli nästa test här hos mig!!

För oss med lite dåliga och kraftlösa händer har denna nya linjal ett plus den  ligger så  stadigt nästa "fast klistrad " mot skärmattan och det är bara att sätta skärkniven vid rätt mått ..linje och kniven följer linjen på linjalen och remsorna blir exakta. Super som jag ser det och denna passar mig alldeles utmärkt!!

Vill ni veta mera så är det Butiken Annalunda som säljer den!!

Jaha mina vänner .....nu gäller det ..eller ?? Att vara med och INSPIRERA  visa upp och delge oss alla länken är som sagt öppen   i dagarna tre och jag vet att det varit flera syhelger runt om i landet...... som säkert sytt några  spännande alster!!!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Eva tack för denna underbara helg. Vilken underbar linjal vi köpte med oss hem och vilket arbete den gör och precision slipper hålla på att flytta linjalen. Den är lättarbetad.Linjalen kan köpas hos Butiken Annalunda Förslöv.
Karm EvaM

Quilt och Söm sa...

Blir nog en beställning hos Anna endera dagen!
Kram

Catarina C sa...

Förstår att du haft en härlig syhelg i Förslöv. Nästa gång jag ska till Anna ska jag kolla upp linjalen, verkar ju jättebra!
Kram

Gunilla K sa...

Grattis till 80 veckor...
Nu får jag sätta fart, så kanske jag blir klar till onsdag!!!!
kram

SyCissi sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
SyCissi sa...

Tycker Visa och berättamåndag är ett jättetrevligt initiativ. Så kul att surfa runt och titta på allt fint som sys.
Hoppas att det blir många fler veckor.

Cecilia