Summa sidvisningar

fredag 6 januari 2017

Finish it up Friday!!





Årets första  färdiga fredag och jag känner mig väldigt stolt med att vara klar med denna quilt!!
Julen varar ända till påska.......så jag ligger riktigt bra till som ni förstår med att redan vara klar.....

Dessutom är färgen gul!!

Jag har använt mig av linjalen Quick Curve Ruler från Sew Kind of Wonderful och Butiken Annalunda..Tre tyger har jag använt mig utav Magnifico quilttråd och satt en mjuk vadd emellan .Tygerna räckte till att storleken på quilten blev 130x175cm eller 51,5x 69,0 inch.





Fler av de alster jag sytt med denna linjal!












Sist men inte minst en löpare i samma tyg som quilten.




Trevlig fredag!! Kram Bambi♥

3 kommentarer:

Celtic Thistle sa...

You have done wonderful things with that ruler Eva, your quilt is gorgeous!

Sue SA sa...

Wow great work, so many lovely table runners and quilt that you created with your modern curved ruler. I did a class in that ruler more than a year ago and I have not made anything since then, so you have inspired me, thank you!

Kathy S. sa...

Beautiful finishes, Eva. I love the modern curves.