Summa sidvisningar

måndag 23 januari 2017

Visa och Berätta måndag nr 175!!!





Borta bra men hemma bäst visst är det så....men värme och sol salta bad är inte fel det heller... ibland är det lite jobbigt att veta hur man vill ha det!!
Hur som helst väl hemma har jag tagit itu med lite spill eller scraps och det har det blivit ganska mycket av efter en intensiv sy höst...mina lådor är fulla och dags att beta av.Några kvadrater med rosen  tyger låg överst och fick då bli en liten test sömnad första dagen när jag var hemma och mönstret till duken blev Exploding Pinapple!!
 Under hösten har vi här i Viken sytt skurit i sönder och sytt ihop igen på mina kurser och det har flickorna tyckt varit jätte trevligt och spännande rena trolleriet.Nu vill jag själv ta upp ett gammalt mönster och inte skära i sönder utan klippa upp med sax ja ni läste rätt!! Denna sömnad gjorde vi för några är sedan och är också väldigt trevlig men har blivit bort glömd lite av mig....men nu så var det då  dags och här kommer min nya vårduk.




Storlek  på duken är 58x58cm eller23x23inch  tunn dukvadd har jag satt emellan och quiltat med Aurfil tråd!

 Ett par gamla alster...i samma teknik!!








2 kommentarer:

Turid sa...

En flott ny vårduk. Nå venter vi bare på våren.

TheEclecticAbuela sa...

Such pretty fabrics!